Ændring af parkeringsforholdene
Fra "Mange tak for jeres input til en ny grøn mobilitetsplan"
Gå til projektet

Det kan for eksempel være:
- Færre kommunale parkeringspladser end i dag
- Højere parkeringspriser
- Fordele for elbiler (lavere priser eller parkering uden tidsbegrænsning)
- Dynamisk p-henvisning.
Kommentarer(66)
Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Gerda Nielsen
Sendt af:Gerda Nielsen
for 3 år siden
Igen! Forudsætningen her er også en brugbar og billig offentlig transport.
Profil af Hanne Bruus Andersen
Sendt af:Hanne Bruus Andersen
for 3 år siden
Savner hensyntagen til dårligt gående personer - selv med handicapkort. Indtil videre har min mand og jeg skiftet tandlæge til Rosengaardscenteret, høreklinik til Bilka og det næste bliver optiker, som det ikke er muligt at komme ind til pga p-pladser for langt væk. Besøg i teater, biograf mm er helt umuligt. Husk venligst på os gamle og handicappede, som også gerne ville besøge byen, hvis det var muligt.
Profil af Magnus Løv
Sendt af:Magnus Løv
for 3 år siden
Hvad med at gøre det mere fordelagtigt at flytte flere p-pladser under jorden og så bruge pladsen ovenpå til andre gode formål? Derudover kunne man f.eks. også opsætte krav/incitamenter til ejerne af p-pladser til at indføre tage med solceller, opladning til elbiler og/eller grønne områder? Der findes utallige stedet med parkering, hvor man enten kunne opsætte tag med solceller eller grave pladserne ned i jorden, så der enten var flere pladser eller plads til mennesker i stedet for.
Profil af Niels Weber
Sendt af:Niels Weber
for 3 år siden
I december 2022 blev der indført krav om beboerlicens i Hunderup N (sjovt nok lige hvor der bor et byrådsmedlem). Det er jo bare som at tisse i bukserne. Det giver varme (= ingen parkerede pendlerbiler) i dette område. Men det flyttede bare problemet 250 m længere mod syd. Så nu er det beboerne i det område, der har overtaget p-problemet.
Udvid beboerlicenskravet helt ud til Ringvejen - eller drop kravet om beboerlicens, uanset hvem der måtte bo i området.
Profil af Lisbeth Munk
Sendt af:Lisbeth Munk
for 3 år siden
Jeg synes der mangler en betragtning i debatten. Hvorfor er det at alt handelsliv SKAL være i Odense C, og hele oplandet skal opfordres til at køre ind til byen? Hvis man gerne vil være 'Grøn', og mindske trafikken, burde man måske overveje at decentralisere i stedet.
Altså, gør det attraktivt at have butikker, skoler, fritidsaktiviteter, kulturtilbud osv der hvor borgerne bor - ude i forstæderne og landdistrikterne.
Som det nok ses af ovenstående, bor jeg selv udenfor byen. Et sted hvor der er langt til letbanen, og den ikke kører hverken hvor jeg skal fra eller hen. Der er heller ikke offentlig transport til min arbejdsplads (Jo, hvis jeg sætter 90 min af til en tur på 20 km.), ej heller til de unge menneskers uddannelses institution.
Det er så åndsvagt, at vi faktisk overvejer at anskaffe vores 3. bil i husstanden, for at få det til at hænge sammen - det er helt skørt! Hvis vi skal bruge den offentlige transport mere, skal den være mere fintmasket, køre på tværs, og ikke kun IND til Odense C.
Skal vi støtte mere op om Odense C, skal vi altså ikke skræmmes væk, med færre og dyrere parkeringspladser!
Profil af Jens peter Nielsen
Sendt af:Jens peter Nielsen
for 3 år siden
Det slår jo byen ihjel. Ingen gider kommer til Odense med de forhold. Vi skal jo leve (også) af gæster…
Og det tager ingen hensyn til mobilitet ift job uden for byen. Alle der bor i Odense arb ikke i Odense.
Profil af Jan Jørgensen
Sendt af:Jan Jørgensen
for 3 år siden
Hvad er der blevet af Odense Kommunes Parkeringsfond, som opkrævede penge af ejendomsinvestorer til brug for opførelse af parkeringspladser/-huse i byen?
Profil af Simon Rasmussen
Sendt af:Simon Rasmussen
for 3 år siden
Altså gøre det værre end det er i dag? Det må være en joke! Odense er den absolut mest bøvlede by at parkere i allerede. Jeg er heldig hvis jeg kan parkere 500m fra min læge, det er cirka ligeså tæt på jeg kan komme med bussen.
Profil af Jesper Bjerregaard Brody
Sendt af:Jesper Bjerregaard Brody
for 3 år siden
Gratis parkering fredag, lørdag og søndag for at styrke butikkerne og de selvstændig erhvervsdrivende. Gratis parkering til turister i sommerhalvåret , så de kan nyde en dejlig frokost i vores skønne by uden at parkeringsregningen bliver for dyrere og dyrere . Byen har brug for nogle kreative tiltag, og lad os nu sammen passe på vores by, de sidste år har jo sat sit præg desværre.
Profil af Karsten Nielsen
Sendt af:Karsten Nielsen
for 3 år siden
Det ville gøre det nemmere og mere overskueligt, hvis der var et fælles betalingssystem for al parkering. Nu er der 4-5 forskellige parkeringsbetalingssystemer, hvorfor man hver gang man parkerer, skal bruge tid på at finde ud af, hvordan man betaler for parkering et givent sted. Og det er talrige eksempler på, at skiltningen er sædeles tvetydig mange steder og kontrollen sædeles nidkær - med helt unødvendig utryghed og stress til følge.
Profil af Jacob Jensen
Sendt af:Jacob Jensen
for 3 år siden
@Karsten Nielsen Enig. 1 system i hele kommunen. Og så må der også gerne være kommunale parkeringsvagter og ikke private selskaber der står for kontrol, så skulle man være uheldig at få en bøde/afgift så går pengene til et "godt formål" i form af kommunekassen.
Profil af Svend Andresen
Sendt af:Svend Andresen
for 3 år siden
@Jacob Jensen Ja tak, ensartede regler i hele kommunen, og flere kommunale parkeringspladser og -huse, tak!
Del
Sendt af
Nuværende status
foreslået
