Grøn varelevering
Fra "Mange tak for jeres input til en ny grøn mobilitetsplan"
Gå til projektet

Vareleveringen sker i el-lastbiler.
Varer omlastes, så varelevering i bymidten sker i mindre el-lastbiler eller på el-ladcykel
Kommentarer(23)
Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Lise B
Sendt af:Lise B
for 3 år siden
Det lyder voldsomt dyrt og ikke helt gennemtænkt - hvem skal omlade, og hvor og hvordan skal det foregå - med håndkraft på en parkeringsplads?
Profil af Brian Sørensen
Sendt af:Brian Sørensen
for 3 år siden
Det vil gøre det dyre at handle i centrum.
Profil af Morten Hansen
Sendt af:Morten Hansen
for 3 år siden
Puha det bliver nogle dyre varer, omvendt set flytter de sidste butikker vel ud fra centrum
Profil af hjalmer Traugott-Olsen
Sendt af:hjalmer Traugott-Olsen
for 3 år siden
I en tid med inflation vil det tilføje forhøjede priser og øge tiden for levering.
Hvis forslaget skal forbedre trafikale forhold, så vil et krav til fremtiden lokalplan skulle indeholde plads til varelevering. Logistikken skal indtænkes i infrastrukturen.
Profil af Jan Jensen
Sendt af:Jan Jensen
for 3 år siden
Start med at fjerne udvekommen tungtrafik fra alle veje inden for ring 2.
Der er alt for meget tung trafik der kører igennem dele af centrum uden at have ærinde.
Start med at pålægge alt transport i offenlig/private selvskaber at de bruger ring 3 til at komme rundt.
Man skal ikke køre igennem Odense c, hvis man som feks.tager renovationsbiler fra containerpladsen ved Snapindgården som skal ned til havnen, her må man pålægge dem, at køre ud på ring 3 for at komme rundt.
Her er det ikke kun C02, men støj reduktion, støj slår lige så mange ihjel som trafik udheld.
Reducer støj inden for ring 2 ikke kun CO2.
Profil af Susanne Jørgensen
Sendt af:Susanne Jørgensen
for 3 år siden
Mange butikker får jo leveret store varerpartier, måske lidt svært på en ladcykel 😉
Profil af Flemming Jahns
Sendt af:Flemming Jahns
for 3 år siden
@Susanne Jørgensen der findes jo efterhånden en del varebiler der køre på el. Og inden længe også brint.
Profil af Susanne Jørgensen
Sendt af:Susanne Jørgensen
for 3 år siden
@Flemming Jahns hvis der er varebiler på el der kommer kørende fra fx Sydeuropa , øst eu ,så er det jo fint. Butikkerne skulle jo nødig være blevet nød til at lukke inden. Der er jo ikke meget by over en by uden butikker og byliv.
Profil af Flemming Jahns
Sendt af:Flemming Jahns
for 3 år siden
@Susanne Jørgensen nej de kommer jo i store lastbiler og bliver omlæsset.
Profil af Susanne Jørgensen
Sendt af:Susanne Jørgensen
for 3 år siden
@Flemming Jahns hvor meget har man så lige sparet i forhold til co2 mm. ? I det store billede ikke ret meget. Men det er blevet meget dyrere for butikkerne, i sidste ende for kunden. Hvilket igen betyder at forbrugeren køber mindre.. og i sidste ende går det ud over butikkerne.
Profil af Flemming Jahns
Sendt af:Flemming Jahns
for 3 år siden
@Susanne Jørgensen Udviklingen går den vej alligevel. Idag kommer der flere og flere Linkbiler, altså lastbiler der er 25 meter lange. Du køre til depoter rundt om i hele Dk. Også her i Odense. Hvor det bliver omlæsset til mindre lastbiler. Der skal bare mere af det.
Profil af Hans Faarup
Sendt af:Hans Faarup
for 3 år siden
Giv byrådspolitikerne en mulighed for at gå forrest: omdan bilparkeringskælderen under rådhuset til omladested for varebiler til centrum. Sådan at butikker og firmaer kan hente deres varer i mindre el-køretøjer, fx ladcykler, fra et centralt lager.
Profil af Søren Melbye Nielsen
Sendt af:Søren Melbye Nielsen
for 3 år siden
@Hans Faarup hvorfor så ikke bare bruge postcentralen der kan høje biler også komme ind?
Profil af Flemming Jahns
Sendt af:Flemming Jahns
for 3 år siden
Hvis omkostningen sker i ring 3 området, i en hub, vil det ikke generere yderligere trafik. På den måde kan flere lastbiler køre som Linkbiler (25 meter). Og det er jo også godt for klimaet
Profil af Søren Melbye Nielsen
Sendt af:Søren Melbye Nielsen
for 3 år siden
@Flemming Jahns flere link lastbiler er fint men med den politik der kommer fra Christiansborg er det ikke muligt uden det bliver utroligt dyrt og besværligt specielt hvis det også skal være på EL hvilket vil sige rækkevidde på omkring 100-200 km. Afhængigt af læs. Det eneste mulige er Pt. Diesel hvis det er link.
Profil af Svend Andresen
Sendt af:Svend Andresen
for 3 år siden
Al varelevering bliver dermed dyrere, og det giver endnu et skub ud over kanten til de døende butikker i bymidten!
Profil af Robert Grandt
Sendt af:Robert Grandt
for 3 år siden
Liberaliseringen af pakkemarkedet har gjort at der nu kører adskillige pakkebiler gennem kvarteret hver dag.
Man har simpelthen i liberaliseringens navn øget mængden af pakkebiler og tomkørsler, fordi der er kommet flere pakkeselskaber.
Måske skal man overveje at renationalisere pakkeuddeling og den vej opnå reduktion i varebiler med pakker der eller kører i hælene af hinanden?
Del
Sendt af
Nuværende status
foreslået
