Spring til hovedindhold

Dine cookie præferencer - Odense Kommune

At acceptere cookies hjælper os med at forbedre denne platform. Læs vores cookiepolitik.

Odense Kommune Hjem
  • Hjem
  • Begivenheder
  • Om Dialogportalen

Troels Andersen

Medlem siden 7. maj 2021

Alle indlæg indsendt af denne deltager

Der er 5 projekter tilgængelige.
Populære ideer er blevet indlæst.

Bycykler gratis i 1/2 time

Troels Andersen•for 5 år siden Odense Kommune betaler for den første 1/2 times brug af en privat bycykel i Odense. Udgiften dækkes ind ved takststigning på kommunal parkering. På p-billetten skrives 'Tak for din betaling - nu kan alle gratis tage en bycykel i 1/2 time'

Letbaneambassadører

Troels Andersen•for 5 år siden Alle borgere i Odense tilbydes 4 gratis ture med den nye letbane indenfor de første 3 måneder. Via NemID kan alle borgere på mobilen hente de gratis billetter til at afprøve letbanen. Efter hver tur, stilles de nogle få spørgsmål. Der opnås en meget bred forankring og forståelse af letbanens kvaliteter, som vil sprede sig bredt blandt borgerne. På udvalgte tidspunkter kan der desuden tilbydes en tur i de nye elbusser fra endestationen og tilbage til start.Alt for få kender til, hvor godt moderne kollektiv trafik faktisk fungerer.

Gratis parkering til kommunalt ansatte ophører

Troels Andersen•for 5 år siden Kun ansatte med et væsentligt arbejdsrelateret kørselsbehov skal kunne parkere gratis ved deres arbejdsplads. Overskydende p-pladser nedlægges eller udlejes for mindst 50 kr./dag. Der må ikke kunne betales for længere perioder, men der betales for 1 dag ad gangen, for at opnå størst mulig påvirkning af bilisterne. Indtægterne anvendes til at forbedre forholdene for gående, cyklister, brugere af kollektiv trafik og samkørsel.Regionale og statslige arbejdspladser opfordres til at lave tilsvarende tiltag og inddrages i en kontinuerlig projektgruppe, som løbende informerer og evaluerer projektet.

Max normer for parkering

Troels Andersen•for 5 år siden Der kan indføres max normer for parkering ved alle nye byggesager i Odense, som sættes væsentlig lavere end de aktuelle p-normer.

CityCAP indføres i Odense

Troels Andersen•for 5 år siden CityCAP er en finsk app, som tildeler hver bruger en ugentlig CO2 kvote. Hvis de opfylder målene, får brugerne små præmier for deres bidrag. Der er gode erfaringer fra tilsvarende initiativer i Australien og Sverige. Odense skal bruge disse erfaringer til en stor kampagne med mindst 10 % af borgerne som deltagere.
  • Betingelser og vilkår
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • Webtilgængelighed
  • Sitemap
Drevet afGo Vocal, tidligere CitizenLab